Accepteer je deze werkstresssignalen?

Herken jij jouw werkstresssignalen? Deze deel ik altijd in, in 2 categorieën.

  • Lichamelijke signalen
  • Algemene signalen

Ad 1) De lichamelijke signalen:

  • Duizeligheid
  • Concentratieproblemen
  • Onzekerheid
  • Spanningen in je spieren, nek, schouders
  • Pijn op je borst
  • Hartkloppingen
  • Pijn in je buik, onderbuik
  • Veel piekeren
  • Somber zijn
  • Cynisch worden tegen LG en je collega’s

Herken jij één of meer van deze signalen? Kun je ze koppelen aan jouw werkstress? Zo ja, wat doe jij hieraan?

Ad 2) De algemene signalen:

  • Moe uit je werk komen
  • Geïrriteerd thuis zijn tegen partner of kinderen
  • Meer kans op fouten maken door je concentratieproblemen
  • Verminderde werktevredenheid
  • Gevoel van uit balans zijn tussen werk en privé
  • Slechte werksfeer
  • Vaker conflicten in het team en ook thuis

Uit balans zijn zodat je privé heel veel tijd inlever. Niet gaan sporten en steeds meer met je werk bezig bent.

Beetje stress is niet erg hè. Die hebben we nodig om stressvolle situatie aan te kunnen zoals examens en reanimatie.  Dit moet alleen niet te lang duren want dan krijgen we te korten en kan je ziek worden.

Door werkstress ben je ook vatbaarder voor een griepje, keelontsteking of wat koortsig zijn zodat je ook niet lekker in je vel gaat zitten.

Je werk niet los kunnen laten is ook zo’n werkstresssignaal zodat je gaat piekeren en je slecht gaat slapen.

Herken jij dit? Heb jij die herkenning al bewust? Wat doe je er aan? Accepteer je ze gewoon of geef je het aan bij je leidinggevende?

Tijdens mijn FB live reageren een aantal vrouwen met werkstress, op deze signalen en bespreken we deze. Klik op de foto voor deze waardevolle video:

Ontspannen groet, 
Sija Dupré 
werkstresscoach

PS: In mijn 5-daagse training ‘Leer Stressbestendig Werken’ neem ik jou mee hoe jij wel hard kunt werken in jouw baan en er geen stress van te krijgen. Want hard werken is niet erg, je hoeft er alleen geen stress van te krijgen. Klik op de link voor meer info en om je aan te melden: https://werkstressindezorg.nl/online-5-daagse/